3.2.07

Happy Weddings Day To My Big Boss !!!


Selamat pengantin baru kepada Mr. Yang Pe Der dan Miss Linda Ooi Choon Kim. My Big Boss lah nih. So aku bertolak dari rumah ke Hotel Traders, Penang pada pukul 12.00 tengahari. Pastu aku ngan nazeem pun gi lah sana naik motor sesamalah. So aku sampai jeti lebih kurang dalam pukul 12.30 tengahari macamtu lah. Dengan sesaknya jalan jam giler kat penang tu. Aku ngan nazeem main redah ajer ler jalan corner-corner lagi tu. Haha. Sampai kat hotel tu, aku parking motor dulu. Aku ingatkan kat dalam hotel tuh adalah sediakan parking motor. Rupanya parking untuk kereta ajer. So aku ngan nazeem parking lah kat luar. Cuaca masa tuh lebih kurang ahh. Panas nyer pun bolehlah tahan. Then si nazeem pun jumpa ngan rakan AJK dia untuk amik kunci bilik. Punyerlah susah nak carik kawan dia nih lepak padahal orang yg dia nak jumpa tu pun aku kenal. Haha. So nazeem tepon lah dia. Nama nya Diana. Rupa-rupanya tengah makan ngan husband dia kat tingkat 5, Komtar. Apalagik aku ngan nazeem pun pergilan carik. Pusing punyer pusing, naik turun lift, corner sini corner sana. Akhirnya jumpalah jugak. Tengah makan ngan anak-anak dan husband dia rupanya. Haha. So, Diana ajak makan sekali. Tetapi aku ngan nazeem nak simpan beg dulu kat dalam bilik then baru kita pergi makan memanalah. Pastu Diana kata ok. Diapun bagi tau mana direction nak ke bilik. Kita pun pergilah ke Hotel tuh kat tingkat 7, No 717. Sampai kat bilik. Aku pun tak larat dah. Tengok apa yg menarik kat dalam bilik tuh. Kira, boleh lah tahan sikit, luas pun luas, selesa. Ader bathtub. Boleh lah mandi pasnih. Hehe. So aku relek japs. Masa cepat tul berjalan. Pastu nazeem ajak aku gi makan. Sambil cuci matalah sekejap kat luar. Haha.


Aku ngan nazeem pun pergilah carik makan. Tapi aku ni ada sikit cerewet sikit kalau pasal makan nih. So aku tanyerlah ngan nazeem kot-kot ade tempat makan yg best ker atau yg banyak pilihan ker. Janji aku tak boring dan senang nak pilih mana yg ok. Pastu nazeem kata ada. Tapi jauhlah sikit. Aku kata tak kisah. Janji menarik. So aku ngan dia pun pergilah tempat yg dia nak ajak tuh. Jauhlah jugak sampai kene pusing komtar pastu naik jejantas then kenelah jalan kaki sikit. Adalah kedai jual barang memacam kat situ. Nak singgah ker. Tapi perut tengah lapar lagik nih. Memacam kedailah kat situ. Ada kedai jual memacam jenis jeruk, kedai kain, kedai acceseris, tapi kedai makannya mana ?. Ohh rupa-rupanya kedai mamak LINE CLEAR. Haha. Memanglah popular kedai mamak nih kalau kat penang. Tapi aku belom cuba makan lagiklah. Nih nak cubalah nih. Erm.. Kira oklah jugak makan kat kedai mamak nih. Nasi, lauk campur, ikan kari, sayur campur dan ayam goreng ngan nescafe ais. Baru RM7.50 ajer. Makanlah sampai tak larat. Haha. Lepas makan tuh aku amiklah gambar nazeem seklik. Haha. Kenyanglah tuh kot. Haha. Pastu aku ngan dia pun. Pergilah beli buah tangan sikit. Untuk bawa balik. Alahai... Untuk mak dia lah. Haha. So aku ngan nazeem pun merayau lah kejap kat Pelangi Mall. Nampak macam takder apa-apa yg menariklah. Sumernya promosi raya cina. Yerlahkan, raya cina kan ker dah nak dekat dah. Tu yg dia orang ni promosi giler-giler punyerlah. Aku ngan nazeem pun nampak cam dah letih. So kita pun balik lah ker hotel.


Sempatlah amik gambar sat. Pastu aku nak mandilah lepas nih. Ehem-ehem sekejap. Pastu kita pun bersiap. Nazeem tengah siap ngan baju barunya. Tiga hari tuh baru siap. Lawalah jugak. So aku pun bersiaplah jugak. Tapi aku nyer style simple jer. Taklah grand sangat. Pasal aku kenekan baju dalam warna putih ngan seluar jeans putih dan kot baldu coklat. Ok tak ? Aku main belasah ajer. Haha. Janji hensome. Haha. Perasan lak aku nih. Ok lah taknak buang masa lagi. Aku ngan nazeem dah siap segalalah masa tuh. So kita pun turun lah kebawah. Dari tingkat 7 ker tingkat 3. Ballroom Hotel Traders tuh. Belom siap lagik rupanya ker. Aku ingatkan dah siap. Haha. Aku tengok Diana ngan Mis. Leong tengah sibuk. Kesana kemari. Aku tak tau nak wat apa. Pasal aku bukan AJK. Tetapi aku aderlah hulurkan sikit pertolongan. Well, pasal aku tak tau nak wat apa lah masa tuh. Haha. Yg si nazeem lak tengah dok layan Mis Leong. Nasip baiklah si saipol pun sampai. Aderlah jugak dia tolong. So aku tengok sumernyer dah siap. Aku, nazeem dan saipol pun lepak lah kat lobby hotel. Sesambil tuh amik lah gambar sikit.

Gambar yg kat atas nih namanya Saipol. Member sekerja aku. Aku ngan nazeem pun amik lah gambar sekalik ngan dia di lobby hotel tuh.

Tapi gambar nih tak berapa oklah. Nih pun kira oklah. Sekurang-kurangnya dapatlah buat kenang-kenangan. Ok... Sesi mengambaran sudah habis. Alih Big Boss aku pun dah sampai ngan keluarganya. Datang naik van pelancong lagik tuh. Aku ngan nazeem pun bergegaslah ke ballroom. Sesampai di ballroom suasana begitu meriah sekali. Ramai yg dah datang. Tapi kenelah register dulukan. Bagik autograf lagik tuh. Haha.


Dia orang nih sumer datang naik bas. 3 biji bas. So munkin jalan kat jambatan pulau pinang waktu petang nih memang jam. Tu yg terlambat. Best memang best. Jumpa ngan sumer member sekerja ngan aku. Borak sambil makan kacang campur. Haha. Daripada pukul 6 petang mereka tiba. Sampailah pukul 7.30 malam. Dok borak macam-macam. Lagipun nak mula majlis pun pukul 7.30 malam. So dia orang ni sumer pakat lepak dulu pekena kacang ngan air oren yg hotel bagik. Dah habis, baru lah masuk. Haha.

Inilah set meja makan yg hotel sediakan. Stylenya ala-ala cina campur taiwan sikit. Yerlah, lagipun big boss aku tu pun orang taiwan jugak. Setiap meja makan boleh muat 10 orang. Then dia orang jugak dah asingkan makanan melayu dan cina. Dia orang asingkan awal-awal. So tak lah termakan yg bebukanlak. Pastu setiap seorang diberi buah tangan berupa kantung kecik berisi coklat dan kek. Haha.


Nih aku amik gambar ngan member aku, dak stor, dia nih brutal sikit. Ramai lagiklah yg datang kat majlis tuh. So jap lagik masa untuk makan sudah sampai. Dia oarang sumer dah masuk ballroom. Erm.. panjang lagik citer nyer nih. Nanti aku sambung lagik type ok . :)


Ok lah .. kita sambung balik citer kita yg lepas.. Ok .. yg kat atas nih gambar awek personal ngan awek QC .. amacam cun tak .. Ops .. kang mengamuk lak orang yg kat dalam gambar tuh. Haha. Nih sesajer jer amik. Ok.

Err.. Ramai tak .. haha memang ramai yg mai dinner tuh .. satu kilang .. haha .. Tapi kira oklah jugak .. Dapat berjumpa ngan sumer pekerja yg ada. So masa nih tgh tunggu makan ahh .. Ader lah sikit pertunjukkan band. Memang best lah..

Misti ade bender yg menarik mereka ceritakan sampai membuatkan nazeem gelak besar. Haha. So member pun amiklah gambar seklik. Lama lagik nak makan nih. Dah nak pukul 8 pm dah nih. Mata aku pun dah naik kuyu dah. Teringat kat bantallah pulak. Haha. So ini sajer lah yg dapat aku bagi tau kat korang pasal dinner Bos aku kawin kat Hotel Traders, Penang. Nanti kita sambung citer lain pulak ok. Pasal banyak sangat gambar yg nak diload. Sampaikan aku tak larat dah nih ahh. Haha. Jumpa lagik. Wassalam.

No comments: