6.2.07

Petang nih Gi Sungai Petani...

Memang favorite aku makan .. Haha .. Aku pun tak tau pasal aku minat sangat nak makan ajer ahh .. So aku pepetang nih takder wat per kat umah .. Naz lak keje .. Tapi mama naz ngan maklang sebelah umah lak .. Ajak aku ngan Osmani gi SP .. Tengok anak saudara masuk spital .. So kene lah aku temankan nyer. Well time dah sesiap nak pi sana tuh plak .. Terserempak ngan naz .. Dah kul 5 lebih kot .. Time balik keje lah tuh .. So tanyer lah naz sekalik wether dia nak pi ker idak .. So dia kata nak mandi dulu per sumer, pastu nak barulah leh pi sana. Wah wah wah .. Mama naz tak laratlah nak tunggu ahh. So kita orang pun pi lah SP naik keta adik naz. Yang si naz lak balik lah umah. Baru balik keje mistilah letihkan. Ikut highway lah nampak nyer, cepat sikit .. So sampai SP. Osmani cariklah parking di Hospital Sultan AbdulHalim, Sungai Petani.
Erk... Memang buatkan aku terperanjat pasal spital nih cantik sangat. Macam hotel lima bintang lah pulak tuh. Kalau aku bawak kemera, surelah aku post kat sini ahh. Haha. So kita orang pun pi lah jenguk anak saudara mama naz nih di Wad Kenanga 1. Kaki aku pun sakit jugak nih. So kenelah jalan jugak nampak nyer. Sampai nyer di sana. Memasing heran. Ngan aku sekali pun heran. Nak tau kenapa.. Hahhh .. Kerana fasiliti spital tuh. Memang spital nyer luas. Pemandangan yg menarik.. Sampaikan aku rasa sakit pun boleh hilanglah katakan. Haha. So kita orang pun pi lah carik anak saudara mama naz nih. Aku tengok dak nih kesian pun ader. Rasa memacam pun ader ahh. Padahal sebelum nih aku pun ade mai umah dia sebelom nih. Aku tengok dia nih sihat ajer. Rupanya, luaran ajer yg sihat. Dari segi dalamannya memang kita sendiri tak dapat nak dijangkakan. Then mama naz pun berborak lah ngan anak saudara nyer tuh. Nama nyer Naim. Nama manjalah tuh. Hehe. Mak ngan abah dia pun ade sekali. So depa pun boraklah. Tanyer khabar per sumerlah. Aku ngan si osmani pun turut sama melepak ngan dia orang citerlah apa-apa yg patut. Sesambil tuh aku tetengok suasana kawasan wad tuh. Memang cantik. Kat luar wad tuh pun ada taman mini. Pastu suasana tempat kerja nurse yg kat situ pun macam kat dalam opis. Kemas dan teratur. Wahhh... Memang betullah. Kalau tak caya kenelah pi tengok sendiri. Hehe. Aku tengok kelengkapan untuk pesakit pun lengkap. Ngan locker, meja sisi, kipas siling, dan katil nyer tuh memang canggih. Huhu. Well masa pun tak menentukan. Time melawat kat wad nih pun sampai kul 7 sengah ajer. So kita orang bertolak tadik pun dalam kul 4 lebih camtulah. Sampai sini pun dah kul baperkan. So kita orang pun nak mintak dirilah nampaknya. Maklang, mama naz, aku dan osmani pun balik. Semasa nak balik tu kita orang pun singgah lah di kedai makan. Nama kedai makan tuh Mee Udang Mak Wa. Jalan nak pi ker Sungai Dua dari Kepala Batas. Selepas trafic light tuh tengok blah kanan. Hahhh... Pasti menyelerakan. Huhu. So kita orang pun mai lah makan situ. Erm nak oder apa yah. Mee Udang speacial... Erm... Best... Tapi tuh lah... Udang nyer banyak lah pulak. So sapa yg perhabihkan kalau tak aku yang kene ahh. Haha. Bungkuslah jugak untuk orang yg kat umah tuh si naz. Haha. So memang bestlah makan kat situ. Rasa macam nak lagiklah pulak. Haha. Habis makan, jalan pun dah tak larat. Kita orang pun balik... Tapi rasanya nak kene repeat lagiklah Mee Udang tuh . Haha. So kalau korang nak try mai lah sini ok...

No comments: