31.7.12

hitam manisan .............

Jikalau ku tahu
diri ku hanyalah sandaran mu
tak akan ku curah
segala cinta ku pada mu
mengapa sejak dahulu
kau tidak berterus terang
bahawa aku hanyalah
tempat persinggahan mu

Sudah menjadi lumrah
ada insan lupa daratan
waktu kau kesusahan
akulah tempat engkau mengadu
tapi apabila kau senang
mudahnya kau berubah hati
dan kau bersukaria
dengan orang yang lain

Waktu susah kau cari aku
waktu senang engkau tinggalkan aku
begitulah sikap mu
yang tak tahu kenang budi

Waktu duka akulah teman
waktu perlu akulah kekasih mu
tapi selepas itu
mengapa kau khianati

Apa gunanya dikenang kenang
pada orang yang tak menghargai
segala pengorbanan diri ku
akhirnya aku terluka

Aku hanya bersabar
sambil dalam hati ku bertanya
bahagiakah engkau
membiarkan ku terkilan rasa

Sesungguhnya diri mu adalah
manusia yang lupa daratan
dengan mudah kau mungkiri
segala janji mu

Waktu susah kau cari aku
waktu senang engkau tinggalkan aku
begitulah sikap mu
yang tak tahu kenang budi

Waktu duka akulah teman
waktu perlu akulah kekasih mu
tapi selepas itu
mengapa kau khianati

Apa gunanya dikenang kenang
pada orang yang tak menghargai
segala pengorbanan diri ku
akhirnya aku terluka

Aku hanya bersabar
sambil dalam hati ku bertanya
bahagiakah engkau
membiarkan ku terkilan rasa

Sesungguhnya diri mu adalah
manusia yang lupa daratan
dengan mudah kau mungkiri
segala janji mu

Dahulu aku
sering hiburkan hati mu sayang
dan mengapa balasan mu kini
menyakiti hati ku...



No comments: